fredag, januari 08, 2016

Dragga

2015 kom och gick, inte ett år att sakna. Avslutade det på en ljusare ton, alltid något.
Jag är numera med heltidskneg, vilket är en tillfredsställande förändring om en jämför med tiden efter examen. Att ha fyra jobb samtidigt, och ändå inte komma upp i 100%, lämnar övrigt att önska.
Det hela var lustigt, jag fick ännu en tjänst på ett av jobben, så två kneg på samma kneg, ett på 40% och ett på 30%, dagtid, kontor och pärmar. Detta samtidigt som jag jobbade natt på ett sis-boende...så det var ju ohållbart. Får fast på ett annat ställe, så givetvis sa jag upp mig från tidigare arbetsgivare, endast för att säga upp mig från denna nya arbetsgivare dagen innan jag skulle börja. För jag fick ett annat hundraprocentigt.
Allt inom loppet av fyra veckor. Hektiskt.
Så nu är jag, ironiskt nog, arbetsförmedlare. Eller rättare sagt; Etablerare. Är alltså insydd i arbetsförmedlingens etableringsuppdrag. Ska således försöka hjälpa nya kompisar att komma in i svenska samhället på ett gott sätt.
Håll tummarna för att jag kan styra upp det så gott det går.

Jag skriver fortfarande, men har övergått till analogt medium; papper och penna. Men jag totar på "Herr Do". Får väl se.

Ikväll är det fölsedaskalas för goda vänner, det är också något det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar